Sidor

6 dec. 2011

i ingenmansland

Befinner mig i ingenmansland, å ena sidan ha jag en massa idéer och en massa vilja att göra saker men å andra så tvivlar jag på min förmåga och mina faktiska möjligheter. Jag vill bli bättre på det jag gör! Jag vill bli starkare, noggrannare, friare, mer kreativ och modigare. Men just nu är jag mest trött, när inte undervisningen kräver min fulla uppmärksamhet. Tiden räcker inte riktigt till. Jag hittade en hemsida dock som jag blev väldigt väldigt intresserad av, http://www.transartists.org/, den inriktar sig på residenser för konstnärer runt om i världen. Tänk att få (eller i många fall få för pengar) tiden och platsen att bara jobba med mitt. Inte tänka på elever, publik eller andra dansare, bara utforska mina rörelser. Det vill jag! Min uppmaning till mig själv- ta dig i kragen och sök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar