Sidor

13 feb. 2012

Dans från förr 1

Oj oj oj, för några veckor sedan laddade jag upp gamla DV- kassetter till min dator, massor med nostalgi i form av gamla föreställningar, repetitioner och undervisning. Vissa kassetter var tyvärr i lite dåligt skick bland annat en från när jag gick på Danshögskolan, men jag lyckades rädda en liten snutt av ett solo. I slutet av min allra första termin så var jag med i ett projekt där vi fick skapa dans i en utställning. Det var på Forum för Levande Historia som är en myndighet som bland annat jobbar för demokrati och mänskliga rättigheter. Den aktuella utställningen hette Gränser och, kortfattat, tog den upp frågor omkring människors olika värde. Vår uppgift vara att välja en plats i utställningen och skapa ett solo utifrån platsen. Materialet i mitt lilla verk stannade liksom kvar hos mig och utvecklades vidare till en föreställning för 4 dansare, Strid. Hur som helst så ska jag nu dela med mig av vad jag gjorde i november 2004, haha. Japp, nostalgi på hög nivå OCH skönt att se att jag har utvecklats sen dess :-)
I filmen ser ni, men framförallt hör, Marcus Doverud som improviserar på sax.

Vill påminna känsliga tittare om att detta är filmat med dv-kamera år 2004

1 kommentar: