Sidor

4 juli 2012

Jag har en ny favoritlärare! Han heter Felix Oropeza. Han undervisar denna vecka på Balettakademien, en dagklass och en kväll. Prova! Fysiskt, dansant med influenser av capoiera, tai chi och yoga. Absolut underbart! Man måste bara kasta sig in i lektionen och köra. Tyvärr blir det min sista klass för honom i morgon. I kontrast till hans klass tar jag yoga för Lynn Simonson och jazz för Katiti King. Med kontrast menar jag att här läggs det mycket fokus på anatomi, teknik och att göra ”rätt”. Vilket kanske inte är lika lustfyllt (för mig) men jäkligt nyttigt. I undervisningssyfte så är de klasserna jätteinspirerande men för mig som dansare så är det Felix klass som gäller utan tvivel. Om kvällarna är jag så totalt genomtrött i kropp och huvud men gillar känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar