Sidor

2 jan. 2012

Dagen som inte gick så bra...

Jag försvann i natt in i en bok, Moa Martinsons Kyrkbröllop, lite pretentiöst kanske men skit samma. Råkade läsa till klockan var runt 2 och sen när den ringde för att jag skulle gå upp kl 8 så fick jag en smärre chock. Raskt stängde jag av klockan och hade inte en tanke på att den ringde av en anledning! Som tur är, eller nåt, så blev ju katten så glad av utsikten att jag kanske skulle gå upp så efter jamanden, gnällanden och hoppanden i sängen så slog det mig att jag hade ställt klockan av en anledning. Anledningen var att idag är dagen då jag tar mig i kragen och pull my socks up. Först, ett besök hos frisören vilket ledde till två nyanser av rött hår på mitt huvud. Sen skulle jag göra klart hemtentan! Äntligen skulle den bli klar, det slutgiltiga i kursen Dansteori för gymnasielärare (obs,den är lite roligare än den låter)
Hela dagen har jag suttit vid denna hög och glaset har regelbundet fyllts på med cola. Vad blev då gjort? Inte är jag klar i alla fall. Åh, det var ju så tråkigt och allt tog sån tid, hallå, jag ska skriva 3 sidor text!!!! Fick bara ihop en massa blaj. Så då kommer jag på den briljanta idén att gå och träna, det brukar jag ju piggna till av. Så jag tar mig iväg och tänker att detta ska lösa alla mina bekymmer. Stod 20 min på löpband och crosstrainer, tog ett 30 min corepass för att sen påbörja ett  pass i bodyjam, piggheten infann sig inte alls. Tvärtom, efter halva passet bodyjam så sa det bara stopp, jag orkade inget mer och fick gå därifrån, Har aldrig avbrutit ett pass förut! Traskade hem på skakiga ben och bitter uppsyn. Piggheten har fortfarande inte anlänt och jag sitter och surar i soffan. På bordet ligger högen med papper och böcker kvar och jag tänker gå och lägga mig, Tar mig i kragen och pull my socks up en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar