Sidor

23 sep. 2012

Nyss hemkommen från veckans sista repetition. Det som repas just nu är "En mini tur" och "Moln på himmelen, vatten i en flaska" och båda ska visas på nästa helgs Kulturnatt här i Norrköping.
"En mini tur" är ett projekt där jag samarbetar med föreningen impro.nu och Tromäki Dance Company. Det här eventet, eller vad man ska kalla det, är del av ett större projekt som går under arbetsnamnet "En guidad tur i dansens tecken". Tror nog att jag nämnt det förut, hur som helst så är konceptet en stadsvandring med dans, om jag ska vara väldigt kortfattad. "En mini tur" är projektet i ett mini format och kommer att röra sig runt Bergsbron. Vi har repat i helgen och varit på en av de platser vi ska dansa på.
Den här:

Bergsbron raktfram

och till höger

Visualiseringscenter.












Gårdagens rep färgades ganska mycket av en massa regn
och därmed lera.

Jag har även repat på soloförställningen "Moln på himmelen, vatten i en flaska". För första gången så hade jag publik, gaaah, läskigt. Jag passade på att visa det för mina dansare och nu känner jag en väldig lättnad. En lättnad av att ha släppt ut detta till andras ögon och inte bara mina egna. De gillade det de såg och det var inte bara nåt de sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar