Sidor

30 sep. 2012

The day after the day

Ja, det blev ju inte mycket uppdatering här under gårdagen! Hann inte. Men nu kommer en liten resumé. Som sagt så var först ut på schemat ett genrep av "En mini tur" tillsammans med Tromäki Dance Company. Allt gick bra förutom den lilla detaljen, regn. Och regnet höll i sig! När vi skulle köra första föreställning, regn, andra föreställningen var det uppehåll men inte så mycket publik, tredje föreställning ser vi en högst bekymrande himmel men är övertygade om att det där ovädret hinner ju inte komma hit. Hmmm, jooo men ett ösregn! Vi fortsatte dock att köra så vi improviserade i störtregn över Bergsbron. Det hela såg säkert helt galet ut men det var ganska häftigt. Känsla att dansa i regn, det har jag inte gjort sen jag var barn. Grymt roligt och improvisationen blev full med skratt, sen var man jävligt kall och blöt.

På grund av lite dålig planering men också att de tre föreställningarna låg så nära varandra så blev det ingen lunch för mig. En massa frukt, kaffe och en del godis. Vid klockan tre var jag lite matt och skakig men nu var det dags att gå hem.  Äta, vila, ladda och snacka skit sen begav vi oss till Teater Bråddgatan 34.
 Nu går vi in i fas två av kulturnatten, för oss. Det börjar det dra ihop sig för mig att visa mitt solo, erkänner att jag var nervös! Massor att fixa, flyers, cider, snacks, programblad, ljuset, ljudet. Folk överallt. Och så helt plötsligt så är det dags. Det blir black och jag tar plats på scenen. Jag gjorde det. Tajmingen blev inte helt bra, scenkostymen är jag inte helt nöjd med och jag var inte alls så fokuserad och närvarande som jag kan vara. Det är inga ursäkter bara så det var. Sen rullade föreställninga Grand Opening vidare med presentation av föreningen impro.nu, grym dans av Tromäki Dance Company och Norma Danskompani. Vi improviserade till en text som publiken fick välja ut, jättekul! Ville hålla på mycket längre än 5 minuter. Kvällen avslutades med lite klezmer med ett gäng musiker från Lunnevads Folkhögskola och till det lite dans. Föreställningen blev bättre än vad vi förväntat, avslappnat, roligt, spontant, en skön stämning. Nu planerar vi att dra ihop något liknande till nästa års Kulturnatt. Missa inte det!
 
Sen firade vi, rejält!!!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar