Sidor

3 okt. 2011

Produktionsstöd, arbetsstipendium, startstöd, utvecklingsstipendium osv osv osv

Att vara konstnär handlar väldigt mycket om att vara marknadsförare, projektledare, ekonom, arbetsgivare och arbetsledare. I helgen fick jag iväg två ansökningar om produktionsstöd. Idén vi har är riktigt bra! Experimentellt arbetssätt, kan tilltala många, bra tillgänglighet och en väldigt bra utvecklingsmöjlighet. OCH det skulle vara så jäkla kul att genomföra det! Men så är det den där detaljen med finansiering. Att presentera sina idéer och sin konst på ett sätt som göra att andra ser värdet i att satsa, det är skit svårt och ärligt talat ganska segt. Jag älskar att vara kreativ och jag älskar när man lyckas komma i kreativt flow och att jobba på ren intuition. Men när man ansöker om stöd eller stipendium så måste man sätta ord på det man ska göra, vara konkret om något som är abstrakt. Det är galet svårt. Jag tror verkligen på idén men lyckas jag förmedla det? Framför allt hur står man sig i konkurrensen! Bara vänta och se…
(Förresten om någon är orolig över mina växter och bananflugor så kan jag rapportera att växterna är piggare och bananflugorna har det väldigt tufft just nu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar