Sidor

8 feb. 2013

Sitter på "kontoret"

MEN skulle vilja vara i en stor dansstudio med stora fönster där en strålande sol skiner in och fantastisk musik omger mig. Och jag bara dansar och inspireras och experimenterar och blir aldrig trött.
MEN jag sitter här på "kontoret" och med kontoret menar jag ett rum på Linköpings Universitet/ Campus Norrköping som är till för oss som går någon av masterutbildningarna på KSM. Inget här påminner om visionen ovan tyvärr. Men i verkligheten så måste jag få klart en projektansökan. Jag ska på 12 sidor förklara och motivera mina idéer för mitt masterprojekt som jag nu ska jobba med denna termin och hela nästa läsår. (Behöver jag säga att jag har prestationsångest?) Kortfattat i en mening så ska jag: undersöka begreppet space och experimentera med dans och film. Synd att det inte räcker med att bara säga så.

Hur som helst så är lusten till att dansa extra stor idag på grund av föreställningen jag såg igår. "An evening with Crystal Pite" livesänd på Cnema i Norrköping från Nederlands Dans Theatre. Två verk á 60 minuter, Parade och Frontier. Jag gillade det mycket på grund av stämningarna som byggdes upp, dansstilen som ofta flörtade med kampsport och streetdance och så balansen mellan det abstrakta och konkreta. Jag är helt övertygad om att den här föreställningen tilltalar en bred publik men tyvärr var vi bara 10 personer på plats. Så ledsamt! Och tänk vad folk går miste om.

Jajajaja, nu ska jag skriva projetkansökan
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar