Sidor

3 juni 2013

Igen så försvinner tiden



Igen försvinner tiden som inte räcker till och jag har slarvat med uppdateringar här. Det som äter upp min tid är studier (metod, research, terminsrapport och läskurs) och undervisning (har sagt farväl till ännu en klass med underbara Lunnevadselever och är mitt uppe i betygssättning på gymnasiet). Just nu sitter jag på Kulturhuset i Stockholm efter att ha tagit klass på Danscentrum för underbara Karin Jameson.  Anledningen till att jag befinner mig i huvudstaden är att jag ska till biblioteket på Dans- och Cirkushögskolan för att göra research i en artikeldatabas. Researchen är alltså till mitt masterprojekt och riktar in sig på dansfilm i Sverige. Den senaste tiden har mycket lossnat angående min master, jag har liksom landat i min idé. Lättnaden i att ha fattat beslut är kortvarig eftersom det också blir tydligt vad som måste göras. Förberedelser inför filminspelning innebär att hitta dansare, musik, filmare, inspelningsplats, skriva treatment, fixa ekonomin och skapa dans.  OCH så ska det skrivas vetenskapliga texter också som kräver en hel massa förberedelser det med. Men en sak i taget, nu ska jag läsa en text om kvalitativ forskning samt sedan skriva 3 sidor text på ämnet, jippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar