Sidor

20 juni 2013

Tre resväskor, en pappkasse, en plastlåda



fyllda med böcker, filmer, block, pärmar, skivor och scenografi är resultatet av 7 år på Folkuniversitetets gymnasieskola. Idag tog jag hem de sista prylarna och lämnade in mina nycklar. De senaste två åren har bestått av en hel del frustration, besvikelser och ilska som toppades av nedläggningsbeskedet i höstas. Men det är inte det jag kommer att minnas och det var inte det vi tänkte på igår, vår sista dag. Jag gick direkt från Danshögskolan till den här arbetsplatsen och kom till en helt nystartad utbildning i dans, specialutformat med höga ambitioner och en massa energi. När jag tänker tillbaka på de här åren kommer jag att minnas temaföreställningarna i slutet av varje termin på Sagateatern, resan till London, fredagsmöten, temadiskussioner, resorna till Skottland och alla fantastiska kollegor. Avslut är väl kanske inte alltid lätt men ibland kan det vara en befrielse eller kanske till och med en nystart. Så känns inte riktigt det här. Men så kan det ju vara så att jag än inte riktigt har förstått att det är helt slut. Det har nog inte riktigt sjunkit in, vi gick väl bara på sommarlov? 


Och när det gäller sommarlov så skickade jag in min sista uppgift på universitetet idag, ja, jag vet, sent. Men försöker man jobba undertiden man pluggar så får man räkna med restuppgifter, eller jag räknade så i alla fall. Det jag står inför nu är att programmera en dansfilmskväll på Flimmer Filmfestival till hösten, deadline är 31 juli så jag har det lite stressigt. Om några veckor åker jag till skogarna i Roslagen och låser in mig i en dansstudio för att jobba med material till min film. Men jag ska få vara ledig också, till en början från och med nu till måndag.


Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar