Sidor

16 juli 2013

Det går så där


Tanken är att jag ska vara i studion 5 timmar om dagen men jag erkänner att det snarare blir fyra. Rent fysiskt skulle jag orka mer men det är som att den mentala energin tar slut. Varför? Jag gissar på att det dels beror på att jag är själv. Jag har bara min egen energi att leva på. Och det är klurigt det där med inspiration! Jag kan inte bara vänta på att den kommer, det finns inte tid för det, så den måste tvingas fram. I mitt fall nu så underlättar det att vara i en annan miljö än där jag brukar samt att jag tog klass förra veckan. Men jag tycker ändå att det går lite trögt! Kanske beror det på tiden på dygnet, jag jobbar ofta bäst tidigt på morgonen men nu har jag kört på tiderna jag hade förra veckan, 10-15. Kanske det är orsaken att jag inte orkar fullt ut? (Eller så kan det bero på att jag klockan 2 i natt vaknade övertygad om att någon nog skulle bryta sig in i huset där jag bor, alternativt att det kanske faktiskt är så att det finns spöken! Resultatet var att ligga vaken i 2 timmar och byte av sovrum) I morgon ska jag börja klocka 8 och se vad som händer.  Hur som helst igår filmade jag några improvisationer och valde ut det som var intressant. Idag jobbade jag vidare med det och har lite grundmaterial till 3 av 4 huvudkaraktärer i filmen. Så något fick jag gjort trots allt!

Kaffepaus vid Vätterns strand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar