Sidor

18 sep. 2011

Dagens dans

Aj, vilka stumma kroppar vi hade idag! Rent fysiskt tog det emot men vi fick mycket gjort och är klara och nöjda med resultatet. Men det finns en del saker att känna oro över! Det är en vecka kvar innan vi kör och jag måste antingen byta speltider eller fixa ljussättning. Belysningen på platsen är jättedålig och vi hade tänkt köra på kvällen. Imorn ringer jag kommunen och kollar om den belysning som finns kan tändas upp. Om inte så borde vi byta speltider och köra på dagen istället. Detta skulle innebära att på alla flyers odyl kommer det att stå fel. Att fixa belysningen själv är alldeles för dyrt och med alldeles för kort framförhållning. Ett annat "problem" vi kan få är, publiken. Kommer publiken förstå var de ska vara och att de hänger med i föreställningen eftersom den förflyttar sig? Jag har gjort den STORA missen att inte köra med testpublik. Så tja det blir ju som det blir. Många av missarna jag gör beror på att jag kastar mig in i projekt utan att först verkligen tänka igenom det. Jag får idéer och tycker att de är så bra att jag inte kan låta dem gå till spillo. Men det är väl en annan diskussion och självrannsakan antar jag.
Trots det och att det känns lite stressigt och osäkert så har jag den här helgen hittat tillbaka till kärnan. Det här verket vill jag ska vara lustfullt, avslappnat, lekfullt och opretentiöst, det känns som att det har blivit så. Nu hoppas jag att vi kan förmedla det på lördag och att vi får publik oavsätt om kör dag eller kväll.

HANNA



ÅSE



JAG


2 kommentarer:

  1. Hej Sophia, försökte just skicka en kommentar till dig, vet inte vart den försvann.
    Måste säga att jag som alltid är lika glad över att jobba med dig, vare sig du slänger dig in i projekt eller ej så känns det fint! Jag dansar, upplever min kropp, upplever närvaron i mina rörelser och det är fan så värt.
    Tack för att du vill ha mä!
    Vi ses snart o då KÖR vi!
    Puss o kram /Hanna

    SvaraRadera
  2. Finfina bilder! Ser fram emot upplevelsen i verkligheten!

    SvaraRadera