Sidor

23 jan. 2013

Jag funderar på

varför många gyminstruktörer verkar tro att de håller klass för 6-åringar. Har märkt vid flera tillfällen att när jag går på gym (gruppklasser) plötsligt blir arg och vill helst lämna lektionen (vilket jag aldrig gör). Har tänkt att det är för att instruktören är så galet käck och över pepp, egenskaper som inte ligger i min natur. Häromdagen hamnade jag igen i en sån situation. Så fort klassen började blev jag förbannad och bara längtade till eländet skulle ta slut. Men då började jag fundera på varför jag blev arg och insåg att det var för att jag blir behandlad som ett barn. Deras pedagogiska ingång är den samma som för barndans! Både rörelser, instruktioner och musik är upplagd för barn mellan ca 6-12 år. Jag uppskattar inte det minsta att behandlas som ett barn!
Jag funderar också på hur det kommer sig att föräldrar som placerar sina barn på musikskola verkar ha krav på att läraren är utbildad och att barnet verkligen ska lära sig något men om man placerar sitt barn på dansskola är enda kravet att barnet ska ha kul (förutom i balett förstås). Dans ska bara vara kul och musik ska vara seriöst. Eller kan det vara ett småstadssymtom?
Jag funderar också på svaret till frågan - Vad brinner du för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar