Sidor

12 mars 2012

Har lyssnat


Jag har nu lyssnat ett antal gånger på musiken till solot. Som jag förutspådde så blev jag allt lite besviken först, bara av den anledningen att det inte helt och fullt lät som i mitt huvud. När jag kommit över den lilla tröskeln så kunde jag bli lite mer nyanserad i mitt lyssnande. Det är väldigt bra, musiken, och jag kan verkligen höra mina önskemål, vilket ju är grymt. Musiken är luftig, flödande men samtidigt lite kaotisk, som jag önskade. Förutom att förlänga nån del och förkorta en annan så har jag nu bett om att få någonting kontrasterande, typ ett tungt beat eller nåt oljud som skitar ner ljudbilden lite. Nu är det bara att vänta och se vad jag får för respons.

Apropå musik, så går galet stor del av min vakna tid till just musik. Jag letar konstant efter, för mig, ny musik. Musik till undervisning, koreografier, inspiration, improvisation, stämningar eller att bara leva till. Nu har jag tänkt att dela med mig så till höger här finns nu en lista med musiktips. Hur ofta jag lägger upp något? vet inte…det märks. För nu så tycker jag att ni särskilt ska kolla in Rhye och Santigold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar