Sidor

10 mars 2012

Musiken


Nu har jag fått musiken till soloföreställningen. GAAAH! Det gör mig lite nervös. Vågar knappt lyssna igenom det. Jag vet att det är första utkastet och att det än finns tid att göra justeringar. Det handlar ju inte om att jag tror att det ska vara dåligt (i så fall hade jag ju inte samarbetat med honom). Det handlar om att jag vet att det inte kommer att låta som i mitt huvud, förstås. Så är det alltid, vid första lyssningen så blir jag lite besviken. Har lärt mig att jag inte ska ge feedback till musikern på första lyssningen, inte heller andra, måste ge musiken lite mer tid, flera lyssningar och gärna genom olika högtalare och med lite tid emellan. Hinna smälta intrycken och höra. Så nu är det bara att sätta igång, första lyssningen, here we go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar