Sidor

20 juni 2012

Alla lika Alla olika

Idag fick mitt självförtroende en riktig smäll på käften. Det är ju sommar nu. Detta innebär att man förväntas, i mitt fall även vill, bada och sola. Jag som inte har en nudistläggning föredrar att utföra dessa aktiviteter i en bikini. Förutsättningen är att man har en, bikini alltså. Så jag var idag på jakt efter en bikiniöverdel (var inte oroliga, underdelen finns redan). Jag besökte flera av de stora klädkedjorna med inte högt ställda krav, en enfärgad svart bikini som sitter snyggt och är bekväm.  Resultatet efter att ha provat, i alla fall, ett tiotal olika varianter var känslan av att- JAG ÄR INTE SOM ANDRA. Inte en enda satt snyggt eller bekvämt, alls! Det var inte heller samma problem med dem så jag kunde inte utifrån det räkna ut vad som är fel på min kropp. Så min bedömning blir att jag måste vara så konstigt skapt att jag inte passar in i mallen. Men, vad fan, vilken mall? Ja, jag är kortare än många, jag är inte direkt smal och nej jag har inte heller de där trendiga småtuttarna som man bör ha just nu. Med andra ord är jag helt fel. Men när jag tittar runt på människor omkring mig så undrar jag vem som utgör mallen. Vem är den där mallen och var finns den? De här tankarna ledde mig in i en idé till ett dansverk. Använda och jobba med dansare som kan utmana mallen.  Jag fick häromdagen en förfrågan att presentera en idé för ett sight specific-verk som ska visas i samband med en invigning. Det här är min idé! Nån bikini det blev det inte.

1 kommentar:

  1. Jag sitter i samma båt...dvs svårt att passa i mallen....
    Men va FAN! Det är ju det som är hela grejen! Skit i mallen eller spräng den, eller....skapa en ny!
    KRAAAAAM

    SvaraRadera