Sidor

16 juni 2012

Dag 1 i frihet


Igår lämnade jag jobbet för att inte komma tillbaka på i alla fall 8 veckor.  Hur firar jag detta? Jo, först genom att ge mig in i ett nytt projekt, teater! Jag ska jobba lite med Teater Gismo och föreställningen American Dreams. Min uppgift blir att skapa två koreografier till de två skådespelarna (som inte har någon träning i dans). Det ska bli ett hejdundrande musikalnummer och ett nummer som blir mer mot fysisk teater. Jag har inte jobbat med teater förut så det här blir nåt nytt och spännande. En massa tankeprocesser är igång i mitt huvud. Hur får man de här två skådespelarna att se bra och proffsiga i dansen och hur ska dansen fungera på ett bra sätt i föreställningen som helhet? Nåt att klura på. MEN idag tänker jag inte klura på det! Idag är jag ledig och ska ägna mig åt följande: gå till second hand butiken runt hörnet, titta på film, laga mat och bäst av allt, hänga i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar