Sidor

13 juni 2012

Ja men då har jag varit på Kulturrådet och ett möte om scenkonstens internationalisering. Varför, kan man ju undra. Jag fick en inbjudan via Danscentrum, inte jag personligen utan alla medlemmar, och fick ett infall att åka för att det lät intressant. Vad fick jag ut av detta? Förutom att känna mig lite malplacerad och få inse mina brister i mingelteknik, så tycker jag ändå att det gav en liten inblick i nåt väldigt komplicerat. Det hela började med att representanter från kulturrådet presenterade deras verksamhet i helhet och specifikt för scenkonst. Det handlar ju kortfattat om olika bidragsformer och stöd till konstnärlig verksamhet och i fokus var just internationell verksamhet. De ville veta hur vi uppfattar situationen nu och vad man som aktör inom scenkonstområdet vill ha. Själv är jag alldeles för dåligt insatt för att lägga mig i men det är intressant att lyssna på de som vet. Svårt, rörigt men intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar