Sidor

5 apr. 2013

Dag 3

Sitter på mitt rum och äter yoghurt, bröd, ost och fruktpuré (ja, det är tydligen nåt även vuxna äter här!) och försöker att inte tänka på alla bakterier och äckligheter som frodas runt om mig. Min hjärna är överkörd, stampad på och intrasslad efter en konferens som var minst sagt intensiv. Klockan 9 började vi och jag har lyssnat mer eller mindre aktivt på 13 talare på engelska, franska och diverse kombinationer däremellan. Ämnen som genrer, minimalism och curatorship har tagits upp av representanter från universitet runt om i Europa; Holland, England, Ungern och Frankrike bland annat. Massa information och stora frågeställningar har vi matats med. Jag hade bokat in mig på att äta lunch via konferensen men hade inte förstått att det rörde sig om 3- rätters middag!!! Herregud, till lunch. Många av dem andra gick nu till en restaurang för att äta middag men jag valde en enklare variant och att få vila mitt huvud lite. Nu alldeles strax ska jag på själva huvudnumret för denna festival, The Official Selection Screening. Får se hur detta blir eftersom jag har insett att jag tycker att dansfilm överlag är ganska dåligt. Men återkommer om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar