Sidor

22 apr. 2013

Nu börjar det bli nåt av det här

Trots att teknikguden inte har varit på min sida idag, alls, så börjar någonting ta form. Någonting som jag kallar en Dans- Videoinstallation, har inte hört det begreppet förut men det passar här. Installationen består av två projektioner av två "tvilling" filmer med dans. Den låååånga processen med solot "Moln på himmelen, vatten i en flaska" har tillslut blivit en klar produkt, nytt format och ny dansare men samma rörelser, musik och utgångspunkt. Detta är ett experiment och jag är ute på hal is, eller har tagit mig vatten över huvudet eller helt enkelt har velat göra något nytt. Nytt för mig då! Hur som helst imorn är det vernissage, precis, vernissage inte premiär och den här föreställningen kommer rulla på i nästan två veckor vare sig jag är där eller inte. Lite häftigt tycker jag!
I morgon är det vernissage kl. 13.00, kom gärna! Annars så finns installationen till beskådan alla dagar i veckan, förutom måndagar, på Norrköpings Stadsmuseum (KSM-labbet) fram till den 5 maj.
En massa ovärderlig hjälp och stöttning av Thorbjörn inte bara idag utan även med redigering!

Så här skitig blir man av att greja

Wiiii, en projektion uppe och fungerande

Synd bara att det fortfarande bara var den som fungerade när jag var tvungen att lämna bygget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar