Sidor

4 apr. 2013

Dag två

Just nu sitter jag på golvet i entrén till ett bibliotek i byn Le Breuil i distriktet Bourgogne i landet Frankrike. Vi är här för att det snart (hoppas jag) ska sätta igång filmvisningar. Vi är väl runt ett 20-tal personer här och även idag är jag ensam om att inte kunna hantera det franska språket. Idag har det tillkommit två personer till gruppen och de pratar inte eller förstår engelska, så ni kan ju förstå läget. Mycket händer och sägs som jag inte uppfattar, en ovanlig känsla, ett utanförskap som ju för väldigt många människor är vardag. Jag har upplevt det i tre dagar och är redan less och frustrerad. Ringer mamma varje dag för att få prata svenska, haha. Och så undrar folk varför invandrare ofta samlas i vissa områden bland sina egna! Hur som helst idag har vi i workshopen blivit presenterade för den mängd av dansfilm och filmfestivaler som finns runt om i världen och diskuterat förutsättningar för att kunna delta i dem. Intressant, nyttig och värdefull information. Idag anlände en energisk kvinna som representerar en av Latinamerikas främsta dansfilms festivaler, hon ska visa ett urval av filmer från bland annat Mexico. Sen tror jag att en representant från en festival i Istanbul är här och ska visa filmer från Turkiet. När det hela börjar det vet jag inte men Sylvia, min granne, har lovat att hämta mig. Nu när jag har wifi så borde jag passa på att jobba, kanske vore bättre än att skriva här men jag är så trött och hjärnan känns som en svamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar