Sidor

25 apr. 2012

Dundee 1 + 2


SSCD huserar i ett special byggt hus, The Space,
 helt anpassat för dans.





Hej igen, missade visst en dag. Var så fruktansvärd trött igår kväll när jag äntligen hade tid att skriva så det blev inget.
Igår spenderade vi dagen på Scottish School of Contemporary Dance, sscd. Förmiddagen dansade vi med årskurs 1 och eftermiddagen så tittade vi  på Cunningham-klass och en högst okonventionell balettklass. Väldigt inspirerande tyckte åtminstone jag, eleverna var först och främst trötta.








Väldigt passande så pågår det en dansfilms festival här i stan, så självklart drog vi dit på kvällen.







Idag började vi dagen med att jag höll klass för årskurs 1 på sscd samt mina svenska elever. Grymt kul! Lite extra krävande att undervisa på engelska men det gick bra, det verkade som att jag gjorde mig förstådd. Dessutom är jag friskare idag, kan till och med känna dofter, väldigt väldigt trevligt.

Jag i mitt mest graciösa ögonblick

Resten av dagen så har eleverna dansat, balett och body condition. Jag och min kollega gick på möte med the director of performing art at Dundee college, vi pratade lite om vårt samarbete men mest om danslivet i Dundee jämfört med Norrköping/Linköping (just det kommer jag ta upp som ett kapitel för sig) och hon gillade mitt gröna naglack. Ikväll har vi varit lediga och precis nu har jag packat min väska, imorn far vi hem till Sverige. Nu ska jag för sista gången krypa i säng på Queen's hotel där en gång i tiden Churchill brukade hänga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar