Sidor

22 apr. 2012

Edinburgh - St Andrews - Dundee

Idag har vi förflyttat oss! Målet var Dundee men på vägen svängde vi förbi St Andrews. Denna lilla kuststad är känd för sin golfbana (som tydligen självaste Tiger Woods har spelat på), sitt universitet (där tydligen prins William och Kate har studerat) och sin strand (som tydligen användes i 80-tals filmen Chariots of fire). Vi stannade vid stranden och promenerade i solen och åt glass, fullständigt underbart. Sen åt vi lunch på en av stans pubar, tog en sväng på high street och for vidare.
Stranden i St Andrews
Nu är vi i Dundee.

Denna stad, som är i storlek som Norrköping, är inte känd för någonting alls, en helt vanlig skottsk stad. Orsaken till att vi har farit hit är Scottish School of Contemporary Dance vid Dundee College. Vi har haft ett samarbete med dem i 5 år vilket har resulterat i 4 resor/utbyten än så länge. Eleverna får prova på att leva studentliv tillsammans med just studenter på skolan. Jag och min kollega bor på hotell och nu är rummet så pass stort att jag nog kan åtminstone kan markera igenom min lektion till på tisdag vilket är skönt. Kvällen har jag spenderat på en pub mitt emot och nu på rummet framför tv:n. Imorn blir det heldag på SSCD. Kan meddela att jag fortfarande är väldigt förkyld men imorn ska jag ge mig på att dansa igen. Ska försöka hänga på mina elever på deras morgonklass med en grupp 1:or. Känner mig fortfarande så väldigt trött och är lite orolig inför söndagens 2 work in progress-visningar, orkar just nu knappt gå i trappor så hur ska det gå. Ja, ja, senare problem, en sak i taget. För nu kan jag inte göra så mycket mer än att hoppas på att lite sömn kan kurera mig. Ska krypa ner i sängen och njuta av brittisk tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar