Sidor

21 apr. 2012

Edinburgh dag 3

Jag började dagen med att gå till The Elephant house för en kopp kaffe, då menar jag svenskt kaffe, bryggkaffe. Det var här som historien om Harry Potter kom till. Coolt, tycker jag som är lite av en Harry Potter nörd. Hur som helst fortsatte jag dagen med att gå i vintagebutiker i området omkring Grassmarket, kan rekommendera det! Grymma butiker och jag köpte en klänning för £7. Sen blev det ett sista (för den här gången) besök på DanceBase för att nu själv få ta klass. Cunningham-klass, vilket jag inte dansat på flera år men tycker väldigt mycket om. Problemet var mest att jag egentligen inte var tillräckligt frisk för dans men liksom ignorerade det innan men det var omöjligt att ignorera i dansstudion. Så det var jäkligt tungt, vilket gör mig lite stressad inför nästa söndag. Planen är att kurera mig nu, har under dagen tagit en dunderkur av nåt som heter lemsip...är lite skeptisk men hoppas på det bästa. Idag har jag också letat kläder till soloföreställningen, har hittat en klänning faktiskt. Jag är inte helt övertygad om att den är rätt än. På torsdag får jag ta med den till studion och prova. Fortsätter letandet tills dess....
Nu börjar det bli olidligt varmt här eftersom de envisas med att ha en brasa tänd i det enda rummet där man har nätuppkoppling, the posh lounge. Idag är det lugnt och tyst i alla fall, alla sitter med sina datorer, spelar spel och facebookar ser jag, en person läser en bok. Det verkar som att ägaren till det här stället sitter i ett hörn (han har faktiskt suttit där varje kväll) han är så nöjd och glad, är australiensare och har hawaii shorts på sig, härligt.  Imorse  i köket träffade jag på en argentinare som pratar svenska, oväntat. Men nu måste nog jag lämna värmen.

Ses imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar