Sidor

20 apr. 2012

Edinburgh dag 1

Vandrarhemmet heter The Castle Rock Hotell, vi bor i det minsta rummet Dr Jekyll & Mr Hyde

Room 52
Det finns inte så mycket mer till än det ni ser.
När väskorna ligger på golvet går det inte att
öppna dörren helt.
Igår landade jag i Edinburgh med en bunt elever från gymnasiet samt en styck kär kollega. Ska försöka uppdatera bloggen varje dag under resan....tänker att det kanske är lite kul. Vet inte om jag kommer lyckas för det är sjukt intensivt här men jag tror att idag var de "värsta" dagen utifrån det perspektivet.
Dagen spenderades på Dance Base och eleverna (själv har jag fortfarande träningsförbud, vilket idag skar i hjärtat kan jag säga) dansade för Matthew Hawkins. Sen höll jag wokshop med dem och elever från Y-dance.
Kvällen spenderades på teatern och föreställningen "A streetcar named Desire" med The Scottish balett, grym. Rekommenderar den varmt!
Annars så är jag för trött för att skriva, prata eller sitta upprätt. Det känns till och med lockande att krypa ner i den hårda våningssängen, med stela lakan i det minimala rummet. Men just nu sitter vi i "The Posh lounge" tillsammans med 9 personer med olika nationaliteter som alla sitter framför sina laptops.
Men nu... GOD NATT!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar